Všeobecné obchodní podmínky
prodávajícího, fyzická osoba Alena Zapletalová, se sídlem Sídliště Svornosti 622/3, 798 11, Prostějov, IČ: 88142744, zapsaného v Živnostenském rejstříku vedeném u Městského úřadu Prostějov, spisová značka 370901- Městský úřad Prostějov pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese.
ÚVODNÍ USTANOVENÍ
Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) prodávajícího, fyzická osoba Alena Zapletalová, se sídlem Sídliště Svornosti 622/3, 798 11, Prostějov, IČ: 88142744, zapsaného v Živnostenském rejstříku vedeném u Městského úřadu Prostějov, spisová značka 370901- Městský úřad Prostějov (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).
Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.
Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
OBJEDNÁNÍ ZBOŽÍ A SLUŽEB
Nabízíme vám možnost nákupu přímo z Vašeho domova, kde můžete nakupovat nonstop. Objednávat si můžete jednoduše a pohodlně pomocí nákupního košíku, telefonu, e-mailu, či písemně na naší adrese.
Předmětem smlouvy je pouze zboží uvedené v kupní smlouvě (objednávce).
Rozměry, váha, barva a ostatní údaje uvedené na našich stránkách, v katalozích, prospektech a jiných tiskovinách jsou údaji nezávaznými a vycházejícími z údajů výrobců.
Zavazujeme se, že svým odběratelům budeme dodávat jen zboží v perfektním stavu a v souladu se specifikacemi či vlastnostmi obvyklými pro daný druh zboží vyhovujících daným normám, předpisům a nařízením platným na území České republiky a zároveň řádně vybavené českými návody k obsluze, záručními listy a seznamy pozáručních servisních středisek je-li to pro daný druh zboží obvyklé.
Podmínkou pro naplnění platnosti elektronické objednávky je vyplnění veškerých požadovaných údajů a náležitostí uvedených v objednávkovém formuláři. Objednávka je zároveň návrhem kupní smlouvy, kdy samotná kupní smlouva posléze vzniká samotným dodáním zboží. K uzavření kupní smlouvy se vyžaduje formální potvrzení objednávky prodávajícím.
V jednotlivých, zejména cenově náročnějších případech, si prodávající vyhrazuje právo k vzniku smlouvy potvrzením objednávky nejlépe osobně nebo telefonicky a úhradu finanční zálohy kupujícím.
V případě, že v průběhu doby, kdy bylo zboží objednáno, došlo k výrazné změně kurzu zahraniční měny nebo ke změně ceny či dodávaného sortimentu ze strany dodavatele, má naše firma právo objednávku po dohodě s kupujícím modifikovat nebo od ní jednostranně s okamžitou platností odstoupit. Stejné oprávnění si vyhrazujeme i v případě, kdy výrobce přestane dodávat objednaný produkt nebo uvede na trh novou verzi produktu, popřípadě výrazným způsobem změní cenu produktu.
POTVRZENÍ OBJEDNÁVKY
Objednávka je přijata do 24 hodin, potvrzení objednávky vám zašleme e-mailem, o odeslání budete taktéž informováni e-mailem. V případě nejasností Vás budeme samozřejmě kontaktovat.
ZRUŠENÍ OBJEDNÁVKY
Každou objednávku můžete do 24 hodin zrušit a to telefonicky, či e-mailem a to bez udání důvodu. Stačí uvést jméno, e-mail a číslo objednávky, případně popis objednaného zboží či služby.
V případě, že zákazník zvolí platbu na dobírku, může být požádán o dodatečné potvrzení objednávky prostřednictvím SMS zprávy. Toto opatření je zavedeno z důvodu častého nevyzvedávání zásilek na dobírku, což pro e-shop znamená zvýšené náklady na balení, dopravu a vrácené balíčky.
E-shop si vyhrazuje právo zrušit objednávku, pokud zákazník nereaguje na kontakt ze strany e-shopu (například na žádost o potvrzení objednávky). Objednávky bez reakce zákazníka mohou být obvykle zrušeny do 48 hodin od výzvy k potvrzení.
DODACÍ PODMÍNKY
Vámi objednané zboží zasíláme přes zásilkové služby společností Česká pošta (Balíkovna do Balíkovny a Balíkovna Na adresu) a Zásilkovny. U společnosti Zásilkovna si můžete vybírat z jejich jednotlivých výdejních míst (poboček).
Objednávku je možné uhradit bankovním převodem, platební kartou nebo dobírkou při převzetí.
Platba kartou není platba prostřednictvím převodu z účtu, nejde také o službu, při níž platíte kartou kurýrovi. Platba kartou probíhá zabezpečeným šifrovaným připojením přímo mezi Vámi a účtující bankou, takže náš eshop nemá přístup k údajům z Vaší platební karty. Dostaneme pouze informaci od banky, zda platba proběhla. Platba probíhá skrze zabezpečenou platební bránu Shoptet Pay.
Číslo účtu pro platbu převodem je 253689328/0300. Jako variabilní symbol použijte číslo Vaší objednávky. V případě problémů kontaktujte zákaznický servis. Jakmile platbu obdržíme, pošleme Vám potvrzovací email.
Platba dobírkou probíhá při převzetí zboží, nejedná se o zpětnou platbu na fakturu! Dobírka je zpoplatněna částkou 50 Kč.
Cena poštovného při platbě převodem a nebo platbě online kartou je u společnosti Zásilkovna 79 Kč, u Balíkovny do Balíkovny je 75 Kč a u Balíkovny Na adresu je cena 105 Kč.
Při platbě dobírkou je cena poštovného navýšena o 50 Kč.
O odeslání zboží budete informováni e-mailem.
Cena poštovného se může lišit i podle váhy objednaného zboží.
Při objednávce nad 1.500 Kč je poštovné v rámci ČR zcela zdarma.
DODACÍ LHŮTA
Dodací lhůta je od 3 do 14 dnů, není-li uvedeno jinak. V případě, že některé zboží nebude skladem či jej nebude možno zajistit, budeme Vás neprodleně kontaktovat. Pokud je zboží skladem, odesíláme jej obvykle do 48 hodin od potvrzení objednávky.
VÝMĚNA ZBOŽÍ
V případě potřeby Vám nepoužité a nepoškozené zboží vyměníme za jiný druh. Zboží stačí zaslat doporučeně (ne na dobírku) na naši adresu: Alena Zapletalová, Sídliště Svornosti 622/3, 798 11, Prostějov. Náklady spojené s výměnou zboží nese v plné výši kupující.
LHŮTA PRO VRÁCENÍ ZBOŽÍ
Objednáváte-li jako soukromá osoba (nikoli tedy na IČ), máte v souladu s ust. § 1830 odst. 1 občanského zákoníku možnost odstoupit od smlouvy jakýmkoliv jednoznačným prohlášením do 14 dní od převzetí zboží. Toto ustanovení zákona však nelze chápat jako možnost bezplatného zapůjčení zboží. Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy najdete zde: odstoupeni-od-smlouvy-formular
Zboží, které budete zasílat zpět na naši adresu, musí být kompletní (včetně příslušenství a veškeré dokumentace) a ve stavu, v jakém jste jej převzali při dodávce. Zboží nesmí být žádným způsobem poškozené či jinak znehodnocené a ani nesmí nést žádné známky jeho používání. Je třeba vrátit kompletně vše, co bylo na základě kupní smlouvy získáno. Pokud to již není dobře možné (např. v mezidobí bylo zboží zničeno nebo spotřebováno), musí spotřebitel poskytnout peněžitou náhradu jako protihodnotu toho, co již nemůže být vydáno. Zboží zašlete zpět do 14 dnů od odstoupení.
Pokud je vrácené zboží poškozeno jen částečně, může prodávající uplatnit na spotřebiteli právo na náhradu škody. Prodávající je v takovém případě povinen vzniklou škodu prokázat.
Spotřebitel je povinen prokázat, že zboží bylo zakoupeno v našem obchodě.
Při vracení – zasílání zboží zpět vždy prosím použijte balicího papíru nebo kartonu, tak aby nemohlo během přepravy dojít k polepení, popsání či jinému znehodnocení původních obalů či samotného zboží. Zboží neposílejte na dobírku a doporučujeme Vám zboží pojistit.
Při odstoupení od smlouvy (viz výše) prodávající finanční prostředky za vrácené zboží vrátí spotřebiteli a to bezodkladně nejpozději do 14 dnů. S platbou je však možné v souladu se zákonem počkat do doby, dokud nedojde k vrácení zboží prodávajícímu a dokud nebude mít prodávající možnost zkontrolovat vrácené zboží, zda nejeví známky poškození či opotřebení. K platbě bude ze strany prodávajícího užit stejný platební prostředek jako při placení kupní ceny zákazníkem, nedohodnou-li se strany jinak.
REKLAMACE A ZÁRUKA
Případné reklamace vyřídíme k Vaší spokojenosti individuální dohodou s Vámi a v souladu s platným právním řádem.
Kupující je povinen zboží po jeho převzetí prohlédnout tak, aby zjistil případné vady a poškození.
Případné vady je kupující povinen neprodleně hlásit prodávajícímu.
Na veškeré zboží se vztahuje minimální zákonná lhůta 24 měsíců (dle občanského zákoníku ust. § 2165 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb.)
Záruka se vztahuje pouze na výrobní vady.
Záruka se nevztahuje na:
- vady vzniklé běžným používáním
- nesprávným použitím výrobku
- nesprávným skladováním.
Postup při reklamaci:
- informujte nás o reklamaci (dle ust. § 13 zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, v platném znění)
- zboží nám zašlete zpět jako doporučený balík (ne na dobírku) na adresu: Alena Zapletalová, Sídliště Svornosti 622/3, 798 11, Prostějov
(dle ust. § 2172 zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník, v platném znění § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele) - do zásilky uveďte důvod reklamace a Vaše kontaktní údaje
- doložte doklad o tom, že reklamovaného zboží bylo pořízeno v našem obchodě
- o průběhu reklamace, zejména o jejím přijetí, vyřízení či zamítnutí bude prodávající zákazníka informovat prostřednictvím e-mailových nebo textových zpráv, či telefonicky
- o reklamaci rozhodne prodávající bezodkladně. Vyřízení reklamace nebude trvat déle než 30 dní. V opačném případě je zákazník oprávněn odstoupit od smlouvy (dle ust. § 19 odst. 3 a 4 zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, v platném znění). Pro dodržení uvedené lhůty je nezbytné, aby zákazník poskytl potřebnou součinnost
- náklady spojené s vrácením zboží hradí v případě oprávněné reklamace prodávající.
Informace o právech z vadného plnění
Práva dle ust. § 2167 odst. 1 a 2 občanského zákoníku
(1) Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil.
(2) Vadou věci není opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním nebo u použité věci opotřebení odpovídající míře jejího předchozího používání.
Práva dle ust. § 2161 odst. 1 až 5 občanského zákoníku
(1) Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že věc:
a) odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem
b) je vhodná k účelu, pro který ji kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil
c) je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci
(2) Prodávající odpovídá kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností:
a) je věc vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem
b) věc množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením
c) je věc dodána s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat
d) věc odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením smlouvy
(3) Prodávající není vázán veřejným prohlášením podle odstavce 2 písm. b), prokáže-li, že si ho nebyl vědom nebo že bylo v době uzavření smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv.
(4) Odstavec 2 se nepoužije v případě, že prodávající kupujícího před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a kupující s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil.
(5) Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
Práva dle ust. § 1922 odst. 1 občanského zákoníku
Jakmile nabyvatel zjistí vadu, vytkne ji bez zbytečného odkladu zciziteli a předmět plnění zciziteli předá, nebo jej podle jeho pokynů uschová nebo s ním jinak vhodně naloží tak, aby vada mohla být přezkoumána. Jedná-li se o předmět podléhající rychlé zkáze, může jej nabyvatel po upozornění zcizitele bez prodlení prodat.
Práva dle ust. § 2165 odst. 3 a 4 občanského zákoníku
(3) Soud právo z vady přizná i v případě, že nebyla vytknuta bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl kupující při dostatečné péči zjistit.
(4) Vytkl-li kupující prodávajícímu vadu oprávněně, doba podle odstavců 1 a 2 neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat.
Práva dle ust. § 2168 občanského zákoníku
Při koupi použité věci mohou strany zkrátit dobu podle § 2165 až na jeden rok.
Práva dle ust. § 2169 odst. 1 a 2 občanského zákoníku
(1) Má-li věc vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího.
(2) Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vad.
Práva dle ust. § 2170 odst. 1 občanského zákoníku
(1) Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který kupující věc koupil.
(2) K odstranění vady převezme prodávající věc na vlastní náklady. Vyžaduje-li to demontáž věci, jejíž montáž byla provedena v souladu s povahou a účelem věci předtím, než se vada projevila, prodávající provede demontáž vadné věci a montáž opravené nebo nové věci anebo uhradí náklady s tím spojené.
(3) Nepřevezme-li kupující věc v přiměřené době poté, co jej prodávající vyrozuměl o možnosti věc po opravě převzít, použije se § 2159 odst. 3 obdobně.
Práva dle ust. § 2171 odst. 1 až 4 občanského zákoníku
(1) Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud:
a) prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s § 2170 odst. 1 a 2
b) se vada projeví opakovaně
c) je vada podstatným porušením smlouvy
d) je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
(2) Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou věci bez vady a vadné věci, kterou kupující obdržel.
(3) Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná. Ustanovení § 2110 a 2111 se nepoužijí.
(4) Odstoupí-li kupující od smlouvy, prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží věc nebo co mu kupující prokáže, že věc odeslal.
Zákony a předpisy:
- zák. č. 455/1991 Sb. o živnostenském podnikání
- zák. č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů
- zák. č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele
POSKYTOVÁNÍ DAT TŘETÍM STRANÁM
Veškeré údaje a data, která uvádíte v našich obchodech, jsou důvěrná a v žádném případě nejsou poskytována dalším subjektům mimo externí dopravce, kterým jsou osobní údaje zákazníků předávány v minimálním rozsahu, který je nutný pro bezproblémové doručení zboží, a partneři zajišťujících platební styk, jako jsou banky a úvěrové společnosti, vždy však pouze v rámci jedné konkrétní platby s využitím těchto služeb a výhradně v mezích zákona na ochranu osobních údajů.
ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
Vztahy a případné spory, které vzniknou na základě smlouvy, budou řešeny výhradně podle práva České republiky a budou řešeny příslušnými soudy České republiky.
Případné spory mezi Prodávajícím a Kupujícím lze řešit také mimosoudní cestou. V takovém případě Kupující – spotřebitel může kontaktovat subjekt mimosoudního řešení sporu, kterým je například Česká obchodní inspekce (www.coi.cz) či spor řešit on-line prostřednictvím k tomu určené ODR platformy (https://ec.europa.eu/consumers/odr/). Nežli bude přistoupeno k mimosoudnímu řešení sporu, pak doporučujeme Kupujícímu nejdříve využít kontakt na prodávajícího pro vyřešení nastalé situace.
Tyto Všeobecné obchodní podmínky jsou platné a účinné od 1.7.2024.